Semester

Jodå, jag lever. Har landat på svensk mark igen efter att ha varit utomlands 2 veckor (beirut). Har nu varit hemma i Sverige i drygt en vecka och börjar redan bli rastlös; Sverige är ett jättefint land. MEN helt ärligt för tråkigt för mig; för mkt "allt går på samma rutin" - och på tok för lite liv. Älskar att kunna gå ut och shoppa kl.21 ända fram på småtimmarna - något som i Sverige är helt att glömma. Efter kl.18 är det bara att bänka sig hemma i tv-sofforna för så mycket annat finns inte direkt att göra.
 
I vilket fall som helst, min semester har varit helt fantastisk. Saknar mina veckor utomlands och önskar verkligen att tiden där hade kunnat stå still. Beirut är kanske inte ett jättevanligt turistmål, men enligt mig väl värt ett besök: trevliga människor, en stad full av liv och tusen upplevelser, bra mat och rolig shopping. Gjorde en dagsutflykt Jeita Grotto som var alldeles fantastiskt vackert. Mäktigt att gå runt i dess grottor och bara häpnas över vilka skatter världen gömmer för oss.
 
I Beirut passade jag även på att tatuera mina ögonbryn - något jag drömt om länge. Och jag är så nöjd!
Otroligt bra pris - i Sverige är det fortfarande relativt dyrt. Kanske inte det skönaste jag har gjort, men väl värt lite smärta. Värst var det väl då strömmen försvann i ca 10min, och att sedan sätta gång och tatuera igen. Men vill man bli fin får man lida pin :)
 
 
De vänstra bilderna är tagna dagen innan jag tatuerade mig: mina naturliga ögonbryn - 2 helt raka streck som enligt mig får mig att se väldigt trött ut.
Högra bilderna: nytatuerad, lite svullen men se vilket ansiktslyft! Känner mig som en helt ny människa och känslan av att slippa måla ögonbryn varje dag och sedan gå och oroa sig för om man råkat kladda ut dem. No more. Dom här sitter fast, perfekt varje dag. Lovely feeling.
 
Att lägga pengar på sig själv, göra saker som höjer din självkänsla och självförtroende är aldrig fel. Du är din egen bästa investering och du ska alltid göra saker som får dig att må bättre.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0