Min kost mot mitt nya jag

Tänkte berätta lite mer om hur en helt vanlig dag ser ut för mig när det gäller min kost.
Detta schema följer jag söndag t o m fredag fram tills kl.18. Fredag kväll och hela lördagen får jag äta vad jag vill och hur mycket jag vill.
 
 
 
Det här kostschemat är ihopsatt utav en utbildad hälsopedagod och träningscoach för just mig.
Det är en ganska sträng kost för min önskan att gå ner ytterligare i kroppsfett. Jag rekommenderar er att själva gå till en hälsopedagog/träningscoach och få ett liknande schema för dig, din kropp, dina önskemål och förutsättningar istället för att prova på min. Alla människor är och fungerar olika.
 
Det ärr viktigt att du försöker äta så regelbundet som möjligt, ca var 3-4 timme.
Exempelvis har jag valt att äta frukost kl. 9.00 - lunch kl. 12.00 - mellanmål kl.15.00 - middag kl.18.00 och sängfösaren vid ca kl. 21 - 22.
 
När man ser mängden mat så kan man ibland tycka att "herregud, hur ska jag hålla mig mätt på det här lilla" - men då du äter lite regelbundet och ofta kommer du aldrig hinna bli "vrålhungrig".
Av egen erfarenhet kan jag tillägga att jag aldrig känt mig piggare än när jag äter denna kost - kanske inte på torsdag/fredag när kroppen börjar känna av att det är dags för en re-feed :)
Min mage fungerar mycket bättre och känns inte alls lika uppsvälld som förut. I love it!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0