Strenght comes from within

"Hej var bara tvungen att skriva till dig 
Var inne på din blogg och kollade och jag säger bara wow vilken resa du gjort.
Även om jag inte känner dig så måste jag bara få säga att Gud vad snygg du är:)) 
Och härligt kämpat!"

"Alltså wow! Du är ett föredöme och en sann inspirationskälla för många män och kvinnor här i världen. Vilken resa du gjort! Tack för att du visar oss att det aldrig är för sent att ändra sin livsstil och sina matvanor; imorgon är
det jag som byter ut soffan och pizzan mot en kycklingsallad och ett par träningsskor!"


Det här är några utav alla fantastiska kommentarer jag fått för min livsstilsändring. Tack snälla, alla ni som stöttat mig efter vägen och gett mig klappar på ryggen. Det känns fantastiskt kul att få vara ett föredöme för andra människor och kanske vara den som fick någon annan att ta steget till att göra det absolut viktigaste här i livet; att ta hand om sig själv.
En sund kost och träning ger dig inte bara en fin och stark kropp - du blir även mycket piggare & gladare. Du stärker ditt immunförsvar.... Listan kan göras oändlig.

Många har också frågat exakt hur jag har gått till väga för att lyckats med mitt resultat, andra är nyfikna på hur en "normal" mat- & träningsdag ser ut för mig. 
Jag började träna för drygt 2 år sedan; då körde jag mest afrodans, core och bodyattack. Jag hängde med mina killkompisar till gymmet; men det här med att lyfta vikter var då inte riktigt min grej - såg mer eller mindre ut som ett frågetecken där bland alla konstiga maskiner.
Tids nog hade jag vant mig vid ett mer aktivt liv, saknade att röra på fläsket de veckor som jag jobbade kväll och då tyvärr inte alls hann med något pass på gympozz - och ett gymkort på powergym som har öppet dygnet runt införskaffades. Med tiden lärde jag mig mer och mer om maskinerna och vart någorlunda mer självständig.

Men den stora förändringen kom när jag anlitade min träningscoach Jenny; jag ville få mer kunskap om att äta rätt och om träning som är lämpad för mig och mina mål.
70% av ditt resultat hänger faktiskt på vad du stoppar i dig. Jag fick ett kost- & träningsschema utformat för just min kropp, mina förutsättningar och mina mål.
I och med att mitt mål fortfarande är att tappa lite i fett så är det ganska strikt och en matvåg är ett måste. I början trodde jag att det skulle vara svårt och ta lång tid att väga upp all mat etc - men insåg ganska snabbt att det här ju, trots allt var rena paradiset. Matlådor - vilken uppfinning. Lagar mat max 2ggr i veckan nu pga att jag gör storkok med matlådor för flera dagar framåt. Att koka 30g ris för en matlåda känns ganska onödigt eller hur? :)
Mindre disk, mindre tid i köket - mer fritid. Eller mer tid till att gymma.

Många säger att dom inte har tid till ett aktivt liv. Det sa jag också en gång i tiden - men om sanningen ska fram är ju det bara ren bullshit. Alla har tid. Istället för att offra åtskilliga timmar vid facebook, framför tv soffan eller som jag nu - framför bloggen. Smit iväg till gymmet. Du behöver bara träna 1timme per gång - 3 gånger i veckan för att hålla dig iform. Och jag vet att de flesta av oss offrar betydligt fler timmar varje vecka på andra saker som egentligen inte alls är speciellt viktiga. (skrämmande hur ofta man sitter och kollar facebook och instagram med iphonen i handen va?)
Dessutom är träningsschemat jag fick av min PT guld värt. Med bild och text visar och berättar mitt träningsschema hur jag ska genomföra varenda övning och vad just den övningen gör för min kropp. Sedan jag fick dessa papper har jag blivit otroligt självständig på gymmet och jag är inte längre rädd för att jag tränar fel.

Har ni några frågor så får ni mer än gärna ställa dem - I have nothing to hide ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Wysteriia

Hallå Babe!

Tkr du kan blogga mer om vad du äter för det är där jag felar :) Jag äter för lite och för onyttigt!


Svar: Hej finaste! Det är många som önskat ett mer specifikt inlägg om kost så det kommer upp alldeles straxt.
Veronica Orrholm Zentio

2013-03-02 @ 11:32:58
URL: http://Wysteriiasblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0